Cookiepolicy
Cookies är nödvändiga för att optimera vår hemsida. De hjälper oss att lagra statistik och information som gör det möjligt för oss att visa funktioner som jämförelseverktyget . Dessa cookies sparar inte några personuppgifter. Du kan läsa mer om cookies på vår sida för Datasäkerhet

2018-10-01

S-Max och Galaxy med ny teknik och nya motoralternativ

Ford S-Max och Galaxy kommer nu med fyra avancerade EcoBlue-dieselmotorer mellan 120 och 240 hästkrafter med bättre bränsleeffektivitet. En ny åttastegad automatlåda, adaptiv farthållare med start-stopp-teknik, effektivare dödavinkelvarnare och Fords nya torkarbladssystem är andra teknologier som också gör sitt inträde på modellerna.

Ford har utvecklat den eleganta storfamiljsbilen S-Max och rymliga Galaxy för att ge ännu bättre bränsleekonomi, prestanda och finess. För första gången erbjuds bilarna nu med Fords sofistikerade tvålitersdiesel EcoBlue-motor med effekt mellan 120 och 240 hästkrafter, och med en avancerad åttastegad automatlåda.

Adaptiv farthållare och utvecklad dödavinkelvarning
På tekniksidan har bilarna utökats med bland annat adaptiv farthållare med start-stoppfunktion, så du tar dig fram i ryckiga köer utan ansträngning, och en utvecklad version av Fords dödavinkelvarnare, som nu kan upptäcka upphinnande bilar upp till 18 meter bakåt.

– Vår unikt eleganta S-Max och enormt praktiska Galaxy är nu två ännu mer övertygande alternativ, med avancerade drivlinor och förarassistansteknik som gör körningen i alla scenarier mindre stressig, säger Roelant de Waard, marknads-, sälj- och servicedirektör på Ford Europa.

Nytt unikt torkarbladssystem
En annan nyhet är Fords nya torkarbladssystem ClearView som tack vare flera spolarmunstycken monterade direkt på torkarbladsarmen är effektivare i att göra rent rutan och minskar förbrukningen av spolarvätska.

Brusreducering standard i Vignale
För premiummodellen S-Max Vignale är nu också den sofistikerade brusreduceringstekniken standard. Med hjälp av mikrofoner utplacerade i kupén lyssnar systemet på bakgrundsljud, från till exempel vindbrus, och spelar upp ljudvågor som är raka motsatsen och därmed blockerar det störande ljudet, för en brusfri och bekväm färd.

Den nya tekniken finns tillgänglig nu i de bilar som säljs i Sverige.



Aktuella nyheter